نگاهی به شهر اهواز

نگاهی به شهر اهواز

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 278 | نویسنده : |

مرکز استان خوزستان، اهواز، در حاشیه رودخانه کارون (کارون)، بزرگترین رودخانه و تنها آبراه قابل کشتیرانی ایران ساخته شده است. اهواز آب و هوای کویری دارد و تابستان های گرم و زمستان های کوتاه و معتدل را تجربه می کند. اهواز یکی از گرم ترین شهرهای ایران است که دمای آن در تابستان به ۴۵ تا گاهی ۵۰ درجه سانتی گراد می رسد. این شهر اغلب در معرض طوفان های شن و گرد و غبار است. جهت خرید بلیط لحظه آخری تهران اهواز سایت آس چارتر بهترین گزینه می باشد.

برخی از مورخان بر این باورند که اهواز در زمان هخامنشیان (550-330 قبل از میلاد) تاریانا نام داشته است. برخی دیگر معتقدند که این شهر آگینیس است که در منابع یونانی به آن اشاره شده است.

بنیانگذار سلسله ساسانی اردشیر اول (180-242 میلادی) شهر را در دو طرف رودخانه بازسازی کرد و نیمی را برای خدا و نیمی دیگر را برای خود تعیین کرد و آن را هرمز اردشیر نامید. در عصر ساسانیان (۲۲۴–۶۵۱ میلادی) این شهر به مرکز تولید پارچه و مرکز تجارت تبدیل شد.

در زمان حمله اعراب، نیمی از شهر را اعیان نشین و به نام هرمشیر و نیمی دیگر را تجار سکونت داشتند و به آن حجستان وکار (بازار خوزستان) می گفتند. پس از حمله اعراب تنها نیمی از بازار شهر دست نخورده باقی ماند.

در اوایل دوران اسلامی، اهواز به عنوان بازار شهر رونق گرفت و به سوق الاهواز (بازار اهواز) معروف شد. با این حال، این شهر در طول قرن ها درگیری و مبارزات بی پایان قدرت به ویرانه سقوط کرد.

در دوره قاجار ناصرالدین شاه (1831-1896) بندری در کنار شهر ساخت و آن را ناصری یا ناصریه نامید. موسس سلسله پهلوی رضا شاه (1878-1944) نام شهر را به اهواز تغییر داد. این شهر در جریان جنگ عراق و ایران در دهه 1980 به شدت آسیب دید.

اهواز به دلیل 9 پل ساخته شده بر روی رودخانه کارون به نام های پل سفید (پل سفید)، پل سیاه (پل پیروزی)، پل نادری (پل چهارم) و گفتگویی تمدن ها (گفتگوی تمدن ها) به شهر پل ها معروف است. پل).

این شهر دارای جامعه مندایی (صابیان) قابل توجهی است که پیروان یحیی باپتیست هستند. مندائیان را اغلب می توان در حال انجام مراسم تعمید هفتگی خود در کنار رودخانه کارون دید.

تالاب های متعددی در نزدیکی اهواز وجود دارد که از آن جمله می توان به تالاب بامدژ (بامدژ) و تالاب گندمان اشاره کرد.




می پسندم نمی پسندم

دو شنبه 25 ارديبهشت 1401 -11:59 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: